Recruitment marketing

Een passende marketing strategie

Young Professionals gedragen zich steeds vaker als consumenten. Voor ze bij een organisatie solliteren doen ze eerst zorgvuldig onderzoek. Een juiste én passende employer branding is daarom cruciaal. Hieronder verstaan we de cultuur van de organisatie, de zin van het werk maar vooral het imago richting de buitenwereld. Werkzoekende proberen dus sneller dan voorheen een weloverwogen beslissing te maken of een bedrijf bij hen past. Hoe u dit imago kunt beïnvloeden? Door het inzetten van recruitment marketing via Bingstone Branding.

Marketing
Branding

Wat bedoelen we met recruitment marketing?

Heeft u geen idee waar we het over hebben? Geen probleem natuurlijk! Wij nemen u namelijk graag mee binnen dit proces. Waar u zo’n 15 jaar geleden als werkgever beperkt was tot uw logo, een radio commercial of wellicht drukwerk om u te profileren als werkgever en uw doelgroep te bereiken heeft onze online wereld de mogelijkheden eindeloos gemaakt. De term ‘marketing’ blijft dus zeker niet meer beperkt tot het verhogen van uw omzet, maar past juist heel goed binnen HR en recruitment. In de meest ideale wereld heeft het een positief effect op beiden.

Het doel van recruitment marketing

Het algemene doel is meestal een goede candidate experience die zorgt voor het aantrekken van meer, gekwalificeerde én passende kandidaten. Zie recruitment marketing dus niet als vervanger voor de standaard talent acquistion, maar als aanvulling. Het is een proces waarbij verschillende kanalen worden ingezet om de bekendheid van de organisatie te vergroten, de candidate experience te optimaliseren of een duidelijk employer brand te creëren. Het uiteindelijke doel zal zijn om niet alleen de time-to-hire, maar ook de cost-per-hire te verlagen.

Wanneer kan recruitment marketing uw candidate experience verbeteren?

Ontvangt u te weinig sollicitaties? De verkeerde sollicitaties? Passen uw vacatures niet bij uw organisatie? Of is uw organisatie slecht vindbaar online? Dan gaan we graag in gesprek over de mogelijkheden voor uw organisatie.

Daagt u ons uit voor uw volgende project?